Podpisano umowę z WFOŚiGW
26 sierpnia 2024 roku została podpisana umowa pomiędzy Gminą Lelis a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na realizację zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Lelis w 2024 r.”.
Zadanie to realizowane jest w ramach programu „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa mazowieckiego”, który w 2024 roku jest dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Zadanie obejmuje odbiór, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest z 20 nieruchomości położonych na terenie Gminy Lelis. Według zgłoszeń właścicieli tych nieruchomości, szacowana ilość azbestu do usunięcia wynosi 68,085 Mg (tony).
Łączny koszt realizacji zadania wynosi 38 059,52 zł. Projekt został dofinansowany przez WFOŚiGW kwotą 33 200,00 zł, a wkład własny Gminy Lelis wynosi 4 859,52 zł.
Dzięki wsparciu WFOŚiGW, Gmina Lelis otrzymała także dofinansowanie w wysokości 17 500 zł na zadanie pn. „Dofinansowanie na zapobieganie zagrożeniom środowiska i poważnym awariom poprzez dofinansowanie Ochotniczej Straży Pożarnej w Lelisie”. Środki te posłużą do wzmocnienia działań straży pożarnej w zakresie ochrony środowiska i zapobiegania niebezpiecznym sytuacjom na terenie gminy.
Realizacja obu zadań wpisuje się w długofalową strategię Gminy Lelis, której celem jest poprawa stanu środowiska naturalnego oraz zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!