Szanowni Państwo,

Ustawa z dnia 17 grudnia 2021r. o dodatku osłonowym wprowadza wsparcie finansowe w postaci dodatku osłonowego dla gospodarstw domowych.
Dodatek osłonowy stanowi kluczowy element rządowej tarczy antyinflacyjnej, który ma zniwelować rosnące ceny energii, gazu i żywności. Zgodnie z zaproponowanymi przepisami będzie on przysługiwał gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2100 zł w gospodarstwie jednoosobowym albo 1500zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.

Wysokość dopłat w skali roku w ramach dodatku osłonowego:

  • Jednoosobowe gospodarstwo domowe otrzyma 400/500 zł* przy założeniu że jej dochód nie przekroczy 2100 złotych,
  • Gospodarstwo 2-3 osobowe otrzyma 600/750 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
  • Gospodarstwo 4-5 osobowe otrzyma 850 zł/1062,50 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
  • Gospodarstwo 6 i więcej osobowe otrzyma 1150 zł/ 1437,50 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę.
    *podwyższenie kwoty dofinansowania jest uzależnione od źródła ogrzewania – wyższa kwota dodatku przysługuje w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 554, 1162 i 1243).

Obowiązek złożenia deklaracji źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) został wprowadzony 1 lipca 2021 r. Deklarację zobowiązany jest złożyć właściciel, współwłaściciel bądź zarządca nieruchomości w terminie 12 miesięcy dla użytkowanych budynków, dla budynków nowych 14 dni od daty oddania do użytku.

Więcej informacji dotyczących złożenia deklaracji znajdziecie Państwo w linku: https://www.lelis.pl/index.php/gmina-lelis/ogloszenia/102-ogloszenia-2021/716-centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-ceeb

W przypadku dodatku osłonowego obowiązywać będzie tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to, że dodatek ten będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych dodatków osłonowych będzie wynosić 20 zł.

Wnioski o przyznanie dodatku osłonowego można już składać w okresie od stycznia 2022 r. do 31 października 2022 r.

  • elektronicznie za pomocą e-PUAP,
  • pocztą kierując przesyłkę na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Lelisie ul. Szkolna 37, 07-402 Lelis,
  • osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Lelisie ul. Szkolna 37
    • od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00,
    • wtorek w godz. od 9.00 do 17.00.

Mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie mieszkańców Gminy Lelis jak i pracowników tutejszego Ośrodka z uwagi na utrzymującą się wysoką liczbę zakażeń COVID-19, wprowadzamy szczególne zasady obsługi interesantów tj.:
Obsługa osobista odbywa się wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu telefonicznym terminu wizyty. W celu ustalenia telefonicznego terminu wizyty prosimy dzwonić pod nr tel. 29 7611 995 lub drogą elektroniczną, adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.